lördag, februari 25, 2006

Och glöm nu för allt smör i Småland inte ...

... att SVT har "Veronica Mars"-maraton i kväll med start klockan 23. Så alla ni där ute i stugorna som inte har kollat tidigare, se till att göra det i kväll. För vad kan vara bättre än fyra avsnitt på raken av den coolaste och mest varmhjärtade serien sedan Hedenhös var king of the hill? Inte mycket hävdar jag.

För kolla bara vad många inlägg jag skrivit som handlat om "Veronica Mars":


VM högaktuellt trots OS

Jag presenterar världens sämste tv-siare!
Veronica Mars förutspår slutet i "Lost"
Farmor gillar "Veronica Mars"?
Och de rätta svaren är...
Tv-året 2005 i ett nötskal
Veronica vs Buffy - en fajt som inger hopp
SVT blundar och försöker vrida klockan bakåt
Who killed Lilly Kane?

Herre gud, jag måste nog skaffa mig ett liv.

10 Comments:

Blogger Fredrik Adolvsson said...

Om "ett liv" innebär "inte bry sig om Veronica Mars nämvärt", då är jag nöjd med att vara lika livlös som min influensa fått mig att känna idag.

Kvällens lilla maraton kommer otvivelaktigt värma min stackars frusna lilla själ.

25 februari, 2006 23:06  
Blogger 43 minuter said...

Åh, jag menade bara att jag kanske borde syssla med annat än att skriva inlägg efter inlägg om serien. Jag skulle aldrig komma på tanken att byta bort Veronica i sig mot ett liv.

25 februari, 2006 23:15  
Anonymous Anonym said...

Ok, nu har du lockat mig in i "Veronica Mars" träsket. Och jag som hade sinnesfrid innan! ;-)

Förresten, var det Paris Hilton jag såg i första och andra avsnittet?

För övrigt tycker jag att "Dead like me" är seanste årens mest underskattade serie! :-)

25 februari, 2006 23:56  
Blogger 43 minuter said...

Ah, det känns härligt att locka ner människor i träsk. Och du har helt rätt, visst är det Paris Hilton som av någon mystisk anledning är med i de första avsnitten. Hennes roll är dock inte återkommande.

26 februari, 2006 00:19  
Anonymous Anonym said...

Såg Veronica maraton idag, hört från olika källor att den är bra, eller åtminstone inte helt kass men har inte riktigt velat börja se serien eftersom det i slutändan blir en hel del serier man ser :)

Nån aning om SVT ska köra fler dagar med Maraon avsnitt?

26 februari, 2006 02:34  
Blogger 43 minuter said...

Tror inte att de kommer att göra det, den här visningen var ju lite unik i sig, väldigt oSVT:igt att göra en svitsändning överhuvudtaget. Men man vet ju så klart aldrig.

26 februari, 2006 08:41  
Anonymous Anonym said...

Jag tycker som jag skrivit i en tidigare kommentar att Veronica Mars är rätt kass större delen av första säsongen. Sen händer någonting. Det blir mer spännande och vår bedårande privatspanare ger sig på större och intressantare fall. Säsong två är lysande!

För er som är i kapp rekommenderar jag denna podcast med seriens skapare Rob Thomas. För er som inte sett alla avsnitt så innehåller den lite väl många spoilers. http://www.upn.com/shows/veronica_mars/talkshow/vm_talkshow_20060209.mp3

26 februari, 2006 11:58  
Blogger Anders Eriksson said...

Efter att snart ha sett klart första säsongen fascineras jag över hur mångbottnat valet av titellåt är. I så gott som varje avsnitt dyker det upp en ny grej, som det skulle kunna syfta på.

Jag älskar VM, det är en helt lysande serie.

26 februari, 2006 20:33  
Blogger H said...

Jag tittade på serien igår natt.

Jag vet inte riktigt om jag gillar den, men jag ska titta på mer avsnitter för att bestämma mig vad jag tycker om den.

26 februari, 2006 20:56  
Anonymous Anonym said...

Vem BEHÖVER ett liv när det finns bra teve?

28 februari, 2006 13:41  

Skicka en kommentar

<< Home