torsdag, januari 12, 2006

Och de rätta svaren är...

... ja vilka var de egentligen?

Men först, för er som inte fattar vad jag yrar om: Förra veckan skrev jag ett jättelångt inlägg om något så obskyrt som ett fantastiskt "Star trek"-avsnitt från 1967, och för att peppa och belöna dem som tog sig igenom hela texten, så slängde jag in en tävling i botten. Den första, men troligen inte sista, tävlingen i 43 minuters historia dessutom.

Tävlingen såg ut så här:

Titeln på "Star trek"-inlägget (som var 'Best. Episode. Ever.') är snodd och förvanskad från ett uttalande som någon inom tv-världen gjorde förra året.

1. Vad sa den personen?
2. Vem sa det?
3. Vad åsyftades?

Därefter utlovade jag att vinnaren skulle presenteras tillsammans med de rätta svaren 12 januari, vilket är i dag.

Svaren är:

1. Best. Show. Ever.
2. Joss Whedon (skaparen av "Buffy the vampire slayer")
3. "Veronica Mars"

Mejlen har vällt in (nja, men ganska många kom det i alla fall), och därför har jag bestämt mig för att utöka prisutdelningen, det blir nu tre vinnare istället för en. De får en varsin dvd-film tillsänd sig med det bästa "Star trek"-avsnittet någonsin, plus tre andra finfina episoder från seriens första år.

De tre lyckliga vinnarna är Johan Lange, Carl Hörnsten och Karin Rebas. Grattis grattis. Priset kommer med posten nästa vecka.

Och just det ja - självklart fanns det en baktanke med att jag skrev att de rätta svaren skulle avslöjas just i dag. Det var ju i själva verket en inbyggd ledtråd. Jag har redan nämnt det i mitt förra inlägg och gör det så gärna igen: I kväll börjar "Veronica Mars" sändas på SVT. Missa inte det.

Bilden är från när Joss Whedon gästade "Veronica Mars" i höstas.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Äh vad fasiken, då skulle jag ju ha skickat in ett mail! Jag kunde ju svaret...

12 januari, 2006 22:28  
Blogger Dan (gearhead) said...

Det enda som inte lämnade mitt minne vad gäller den där mars serien är att det spelades the reaper med blue öyster cult när gubben grillade....det är en grym låt.

13 januari, 2006 08:47  

Skicka en kommentar

<< Home