onsdag, januari 25, 2006

Och nu ytterligare några nedläggningar...

Det känns som att jag inte gör annat än skriver om serier som lagts ner (eller falskeligen återuppstått) nu för tiden. Och here we go again:

Enligt The futon critic har "Jake in progress", vars första säsong sedan några veckor tillbaka sänds på TV3 under det kortare namnet "Jake", fått besked om nedläggning. Tio avsnitt av säsong två har tydligen hunnit spelas in, men bara ett har hittills visats. Om resterande episoder kommer att dyka upp i tablån är än så länge oklart.

UPPDATERING 060127: Beskedet om "Jake in progress" var visst en smula förhastat. Jane Espenson, som stod bakom uppgifterna som tolkades som en nedläggning, har nu nyanserat sig lite. Tydligen så arbetar fortfarande ABC med att hitta en 'lämplig' plats för serien i tablån, och de utesluter inte en tredje säsong. Men bara faktumet att serien drogs in efter ett avsnitt och därefter lagts i malpåse på obestämd tid gör mig skeptisk till dess framtid. Men jag har haft fel förr! Tack till Fredrik för länken till de nya uppgifterna.

"The book of Daniel" blev ännu mer kortlivad. Fyra av åtta avsnitt hann visas av serien om prästen som kunde tala med hästar - förlåt, jag menar Jesus (jaja - jag vet att jag använt det där skämtet en gång förut). Den kristna högern i USA gick i taket över serien, vilket ledde till att det blev svårt att sälja reklam. Att sedan ingen ville kolla på den gjorde väl inte saken bättre heller. Vilken som än var orsaken så har NBC nu i alla fall meddelat att resterande avsnitt inte kommer att sändas.

Dessutom har det kommit besked om att TNT-serien "Wanted", som hade Gary Cole i huvudrollen som stenhård LA-polis och visades under hösten, inte får någon andra säsong.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

I "Wanted" är det nog Gary Cole du menar. Sinise har väl fullt upp med CSI N.Y.?

25 januari, 2006 02:02  
Blogger 43 minuter said...

Självklart, hjärnsläpp. Jag skyller på att jag var väldigt trött när jag skrev det... Ändrar.

25 januari, 2006 09:07  
Blogger Fredrik Adolvsson said...

Och "Jake" är inte nerlagd, Jane Espenson har dementerat och klarifikerat... är det ett ord?

27 januari, 2006 01:35  

Skicka en kommentar

<< Home