torsdag, januari 19, 2006

Heather Grahams serie blev kortlivad

Ibland förstår jag mig inte på de amerikanska tv-kanalerna. Eller det beror ju på hur man ser det, jag förstår dem, men samtidigt inte. Åh, det där var ju väldigt klargörande. Okej, vi försöker så här då:

Förra veckan sågade jag Heather Grahams nya komediserie "Emily's reasons why not" rätt så ordentligt. Det var jag inte ensam om, och tittarsiffrorna var också väldigt låga på premiärkvällen. Den här veckan kom så först beskedet att veckans avsnitt skulle skjutas upp till nästa vecka, utan någon förklaring varför. Detta är i sig aldrig ett gott tecken. Dagen efter kom så beskedet att produktionen av serien hade stoppats tills vidare. Detta är nästan alltid ett katastrofalt tecken. Nu säger ABC att de inte vet när eller om resterande inspelade avsnitt (fem) ska visas. Och det är nu jag säger: ibland förstår jag mig inte på de amerikanska tv-kanalerna.

För ingen kan ha trott att "Emily's reasons why not" skulle bli något annat än en flopp. Den var dödsdömd redan innan den sändes. Varför skickade de ens upp en testballong? De tvingas ju bara stå där med brallorna neddragna. Dessutom har de promotat serien stenhårt veckorna innan premiären, vilket ju gör det hela ännu pinsammare.

Jag vet inte ens varför jag är upprörd. Kanske för att jag la ner tid på att skriva ett recenserande inlägg om en serie som inte ens blev en bebistumme.

Nåja, kontentan är alltså: "Emily's reasons why not" är med all sannolikhet nedlagd och begravd, även om inget definitivt besked kommit i frågan. Dessutom så ser det mörkt ut för "Jake in progress" också, för även den drogs in från tablån i måndags efter att första avsnittet sänts av säsong två. Inte heller den återkommer nästa vecka, vilket var ursprungsbeskedet. Men någon order om stopp för produktionen har mig veterligen inte skett för den ännu.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är synd. Jag gillar Heather. Speciellt i Scrubs.

19 januari, 2006 21:51  
Anonymous Anonym said...

Jag orkade faktiskt inte igenom hela första avsnittet. Det brukar aldrig hända...

19 januari, 2006 23:00  
Blogger carina said...

Jag kommer inte att sörja. Emily's reasons var något av det sämsta jag sett på länge.

21 januari, 2006 14:38  

Skicka en kommentar

<< Home