tisdag, januari 17, 2006

Åh jag är så korkad

Jag skrev ett inlägg om "Commander in chiefs" tittarsiffror från i går kväll, och var snabb att utnämna deras magra storlek till en katastrof för TV4. En läsare med huvudet på skaft skrev då en kommentar och påpekade att TV4 ju sände de där avsnitten redan i helgen. Och det är ju helt korrekt. Avsnitt tre och fyra visades ju såväl i går kväll som i lördags som i söndags. Det har jag ju till och med redan skrivit om.

Men jag tänkte ungefär lika långt som nästippen räckte. Sorry för det. Jag har plockat bort inlägget eftersom dess relevans är lika med noll, och lovar att jag ska tänka mig för både en och två gånger innan jag ens nämner "Commander in chief" igen.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

du kan ju ta och gå tillbaka till skamvrån och sätta på dig dumstruten igen.

17 januari, 2006 15:32  
Anonymous Anonym said...

Hur många var det som såg avsnitten igår då?

17 januari, 2006 16:47  
Blogger 43 minuter said...

I går kväll sågs det första avsnittet av 260000 tittare, och det andra av 230000. I lördags kväll sågs båda av 495000.

Men eftersom de haft så många omvisningar är det svårt att göra någon helt rättvis bedömning. Om tre-fyra veckor har nog siffrorna stabiliserat sig (och de har färre visningstillfällen), då kan det vara läge att kolla igen.

17 januari, 2006 17:10  
Anonymous Anonym said...

Föredömligt att redovisa felet öppet.

Ser fram emot nästa redovisning av seriens siffror!

17 januari, 2006 21:30  

Skicka en kommentar

<< Home