onsdag, januari 11, 2006

Mysterielösardags i "Lost"?

Observera att det här inlägget innehåller "Lost"-spoilers.

Ett av de de mer enerverande mysterierna i "Lost" har hela tiden varit det fruktade monstret i djungeln, som publiken fick bekanta sig med redan i pilotavsnittet, då bland annat flight 815:s pilot käkades upp (?) av det. Monstret har dock lyst med sin frånvaro rätt länge, och vi har aldrig fått se hur det ser ut, eller ens haft en aning om vad det egentligen är. Den enda som sett kreaturet och överlevt är Locke, och han är ju inte direkt killen som delar med sig av sina tankar, om man säger så.

Men om man får tro på Evangeline Lilly, som spelar Kate i serien, kan detta komma att ändras redan i kväll när "Lost" återstartar på ABC efter juluppehållet. I programmet "Live with Regis and Kelly" nu på morgonen (USA-tid) 'råkade' hon, efter att Regis sagt att han ville slå vad med henne om att monstret är en dinosaurie, nämna dels att han hade fel, samt att han skulle få se bevis på detta redan i kväll.

Direkt efter uttalandet ska hon ha ångrat sig och försökt släta över vad hon sagt, men jag gissar att det hela var ett välplanerat pr-trick för att öka intresset för det nya avsnittet. Ett trick som jag nu hjälper till att sprida även i Sverige i såna fall, med andra ord.

Tv Squad har en mer detaljerad redogörelse.

4 Comments:

Blogger Andreas said...

ond svart rök? ..

minst sagt .. lustigt. Skysst avsnitt iaf.

12 januari, 2006 20:31  
Anonymous Anonym said...

HEMSKT. Funderade på att ta en stillbild på den där löjliga röken och blogga om det, men orkar inte ens det. Nu ger jag fan i den här serien.

13 januari, 2006 11:24  
Blogger 43 minuter said...

Men att det skulle vara rök var ju egentligen ingen överraskning, den har ju dykt upp flera gånger tidigare. Tv Squad har skrivit rätt mycket om den där röken, och även tagit en hel drös stillbilder. I kommentarerna finns också en massa teorier om den:

http://www.tvsquad.com/2006/01/11/lost-the-23rd-psalm/

13 januari, 2006 11:32  
Anonymous Anonym said...

Javisst, och det är därför jag avhåller mig från att gnälla på weirdscience - jag är för okunnig om Lost. Orkar ju inte se mer än 2-3 minuter innan jag börjar snabbspola, och stannar bara till undantagsvis. Dialogen skippar jag helt. Seriöst, va? Jag gissar att jag härmed skrivit mina allra sista ord om denna serie.

13 januari, 2006 12:49  

Skicka en kommentar

<< Home