onsdag, januari 18, 2006

Richard Schiff talar ur skägget

I en intervju med Upstage Magazine talar Richard Schiff rätt frispråkigt om vad han anser om dagsformen för "Vita huset" och sin rollkaraktär Toby Ziegler. Han verkar rätt färdig med serien, om man säger så. Och om ni följer "Vita huset" på svensk tv och inte har lust att veta hur landet ligger i mitten av den i USA pågående säsong sju, sluta läsa nu.

Schiff om sin framtid i "Vita huset":
– Det har varit hög tid för mig att gå vidare rätt länge nu faktiskt [...] men betalningen har varit väldigt bra särskilt de sista två åren, så jag gick med på en kompromiss så att de kunde skriva ut mig gradvis. Då kom de på att de skulle sparka Toby. Det var knappast vad jag tänkt mig!

Schiff om vad han anser om Tobys roll i 'läck-affären':
– Mellan dig och mig, och du får citera mig, Toby skulle aldrig ha kunnat göra det! Men det är inte jag som bestämmer.

Schiff om seriens framtid:
– Jag vill, helt ärligt, inte göra en till säsong nu när John Spencer är död. Och jag kan inte tänka mig "Vita huset" utan Toby Ziegler och heller inte utan Leo McGarry. Det går inte. De fortsätter kanske ändå, fast då blir det en annan serie. Men det är viktigt att folk förstår att jag verkligen älskat min karaktär [...] och att människorna som gjort serien är min familj och att jag älskar dem innerligt. Men det är dags att gå vidare.

Intervjun öppnar för spekulationer. Kommer serien att få ett åttonde år eller inte, Schiff verkar helt klart tycka att sju år är mer än fullt tillräckligt? Och ÄR det verkligen så att det faktiskt är Toby och ingen annan som stått för den där knasiga läckan? Jag har trott benhårt på att det ligger något annat bakom, något vi kommer att få uppdagat senare under säsongen. Jag blir otroligt besviken om så inte är fallet.

Hela intervjun, utan min stapplande och på sina håll sammanfattande översättning, går att läsas här.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det skulle vara en skam och en nesa om Schiff tvingas lämna serien med att Toby förödmjukas och skuldbeläggas.

För mig spelar det ingen roll om de lyckas lura tillbaka Sam, serien är för min del redan över.

18 januari, 2006 23:37  

Skicka en kommentar

<< Home