onsdag, november 09, 2005

DN skriver om tv - med tveksamt resultat

Dagens Nyheter har sakteliga börjat förstå att det kanske är populärt att kolla på tv-serier nu för tiden, och har den senaste tiden skrivit några texter av varierande längd i ämnet. Resultatet är dock sådär. I dagens tidning, och på onsdagseftermiddagen som en stor dragare på förstasidan på dn.se, skriver de om att CBS i dagarna bestämt sig för att göra de tre inledande avsnitten av "Threshold" tillgängliga via webben, och detta "innan serien ens haft premiär i tv-rutan".

Vänta nu ett tag - har inte jag sett "Threshold" fram till avsnitt åtta? Sände inte CBS det i fredags kväll? Nej, jag måste nog ha drömt det. Konstigt, jag kunde ha svurit på motsatsen.

Missförstå mig inte, det är jättebra om svenska morgontidningar börjar skriva om tv på det sätt man skriver om film, men snälla, gör det inte med vänsterhanden. Det är inte svårt att kolla fakta. Det tar 30 sekunder. Använd tv.com eller något liknande. Snälla.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Neeej, vad som helst, men inte tv.com :) Möjligtvis epguides för just episodlistning som visar när avsnitten sändes. http://epguides.com/threshold/. Annars, TVIV för info.

09 november, 2005 17:43  
Blogger 43 minuter said...

Jag kan hålla med om att tv.com blivit lite segt och hopplöst sedan det slutade vara tvtome.com och blev just tv.com, men jag tyckte att det var pedagogiskt rätt att tipsa om en sajt som "ser" rätt officiell och korrekt ut när man är på jakt efter info...

09 november, 2005 22:52  
Blogger Patrick said...

next-episode.net är också rätt smidigt om man inte orkar bläddra runt på epguides.

09 november, 2005 23:33  

Skicka en kommentar

<< Home