söndag, januari 01, 2006

Rean som gick upp i nyårsrök

I dag går 43 minuters enmansredaktion på kvartsfart. Men jag vill ändå delge er att jag tog mig in i det nya året någorlunda hel och ren, och kommer att tillbringa stora delar av dess första dygn tillsammans med familjen Bluth. Jag ska äntligen ta mig tid att återse förstasäsongen av "Arrested development", som fram till i går såldes löjligt billigt på Discshop. Men 2006 är ju hundens och inte reans år, så logiskt nog har de höjt priset igen. Bra. Kvalitet ska inte säljas till nedsatt pris. Men det var ju också finfint för mig själv att jag hann köpa den för 319 kronor istället för 449.

Åh, hör jag inte redan nu hur kalaset för George Bluth har börjat och att han snart ska få skaka galler? Jo. Dags att kliva in i fiktionens värld. Det enda jag oroar mig för är hur reptilhjärnan ska kunna ta till sig humorn. Jag fruktar att jag ligger på kiss-och-bajs-nivå i dag.