måndag, december 26, 2005

Förvirring om Leo även i USA

Det var inte bara här på 43 minuter som det rådde förvirring kring huruvida Leo McGarry var med i den där tre-år-in-i-framtiden-scenen som inledde säsong sju av "Vita huset". Tv Squad skriver att 'samtliga tidningar, magasin och webbsajter rapporterade att Leo var med i scenen' (fast på engelska och lite annorlunda formulerat då...), något som ju visade sig vara helt falskt. Så jag borde med andra ord ha fått sällskap i skamvrån. Men oj vad många dumstrutar jag hade tvingats tillverka!

Och just ja - jag har nu faktiskt kollat på den där framtidsscenen själv igen, med förstoringsglas dessutom, och jag lovar och svär vid allt jag håller heligt: Leo McGarry är inte med i scenen.

Tv Squad har också likt jag själv spekulerat lite i vad som ska hända i "Vita huset" nu när John Spencer avlidit. Ett av ryktena som florerar är att Rob Lowes karaktär Sam Seaborn ska återvända till serien och bli Matt Santos nye vicepresidentkandidat. Sjäv tror jag att det skulle kunna vara ett bildskönt genidrag som skulle revitalisera serien och garantera för en åttonde säsong. Jimmy Smits och Rob Lowe sida vid sida, styrandes USA mot en ny och vacker liberal framtid - ojoj, mitt hjärta klappar vid bara tanken.