söndag, december 04, 2005

Rob Lowe åter till "Vita huset"?

I det senaste numret av Tv Guide berättas att Rob Lowe blivit uppringd av "Vita husets" producent John Wells. Syftet? Jo, uppenbarligen vill de ha tillbaka Lowe till serien som han lämnade i slutet av säsong fyra. Tanken verar vara att han ska dyka upp i slutet av den pågående sjunde säsongen. När Sam Seaborn tog sitt pick och pack och gav sig iväg från "Vita huset" flyttade han ju till Kalifornien för att ställa upp i kongressvalet, och det är mycket troligt att Kalifornien kommer att spela en nyckelroll i presidentvalets slutspurt. Kalifornien är ju ett traditionellt demokratiskt fäste med en stor mängd potentiella latinoröster vilket torde gynna demokraten Matt Santos, men det är ju också republikanen Arnold Vinicks hemstat, så en rejäl showdown är att vänta. Och kanske kan den virrige men ack så skärpte Sam Seaborn bidra till demokraternas förmodade seger.

Men inget är klart ännu. Men med tanke på hur mediokert Rob Lowes karriär gått på sistone är det väl ingen direkt högoddsare att han nappar på betet.

Personligen saknade jag inte Rob Lowe när han försvann från "Vita huset", något jag filosoferade kring för några månader sedan.

Uppgifterna kommer från Tv Squad.

7 Comments:

Blogger Isobel Hadley-Kamptz said...

Det slog mig att jag inte vet om man någonsin direkt får reda på hur det går för Sam i kongressvalet. Sist man hör talas om det är ju i Red Haven's on fire i säsong 4 och då är det fortfarande kampanj. Eller i vilket avsnitt är det valet sedan?

05 december, 2005 12:24  
Blogger ...grönvita sidan upp! said...

I själva verket fick vi aldrig någon klarhet i vad som hände med Sam - han hamnade i "Mandyville", som fansens interna benämning för rollfigurer som en dag är försvunna och aldrig omnämns igen är. (Mandy = Joshs ex, spelade mediastrateg under säsong 1, men försvann spårlöst efter Rosslyn-skjutningen... aha! It's a cover-up! Spelades av Moira Kelly.)

Jo just jo, Sam. Hans sista scen hittills i serien, i avsnittet "Red Haven's On Fire", antyder att han förlorar fyllnadsvalet till 47:e distriktet i Kalifornien. Vi fick dock aldrig veta säkert att så var fallet.

05 december, 2005 12:25  
Blogger ...grönvita sidan upp! said...

Två själar, en tanke. Häftigt!

05 december, 2005 12:26  
Blogger 43 minuter said...

Hm, varifrån fick jag den korkade idén att han åkte dit för att jobba med miljörätt? Nu när ni nämner det så minns jag ju så klart att han ställde upp i kongressvalet. Korkat av mig. Jag tar mig friheten att ändra i inlägget.

05 december, 2005 12:36  
Anonymous Anonym said...

43 Minuter: Du kanske tänkte på Spin City?

05 december, 2005 13:06  
Blogger 43 minuter said...

Daddy fool: Nog för att jag alltid varit oerhört svag för Michael J Fox och därtill var ett stort fan av "Spin city", men nja, så jäkla förvirrad är jag väl inte, tror jag... Nej, jag tror jag blandade ihop det med att det väl var så Sam kom in i serien från början, fick man inte veta att han tidigare varit en hot shot lawyer på ett New York-kontor någonstans, men att han övergav dem och hoppade på Bartlet-kampanjen istället, till stor del beroende på att han var trött på att hjälpa oljeföretag med att komma undan sitt ansvar vid oljeläckage ute till havs? Jag har vaga minnesbilder av fartyg med enkla skrov som hotade springa läck när som helst och så dök Josh upp med sin patenterade ryggsäck över ena axeln och resten är "Vita huset"-historia, typ...

05 december, 2005 13:15  
Anonymous Anonym said...

Japp, odödliggjort i "In the shadow of two gunmen". Världens sämsta pokerfejs och allt.

I den här och den här scenen.

Köper den förklaringen rakt av. Keep up the good work! Hade planer på att starta en egen tv-blogg i våras, men annat kom emellan... ;)

05 december, 2005 13:36  

Skicka en kommentar

<< Home