söndag, december 18, 2005

Jag har en dumstrut på skallen

Jag ber otroligt mycket om ursäkt. I mitt förra inlägg (som jag nu tagit bort) skrev jag att Leo McGarry deltar i den tre-år-in-i-framtiden-scen som säsong sju av "Vita huset" inleds med, ett faktum som skulle ställa till det för seriens manusförfattare, nu när skådespelaren John Spencer är död och hans karaktär måste skrivas ut ur serien.

Men det är lögn och förbannad dikt. Leo är inte med i scenen, har jag nu fått veta. I min iver att skriva gick jag på ett tips, tog mig inte tid att kolla efter själv, och mitt minne sviktade. Det var ju ändå några månader sedan avsnittet sändes, och jag har det inte kvar. Det är ingen ursäkt, men den enda förklaring jag kan ge.

Tro mig, jag står i hörnet av mitt vardagsrum med en stor fet dumstrut på skallen, samtidigt som jag slår en hammare i skallen på mig själv. Ja, det gör ont i huvudet, men såna klantiga misstag får jag inte göra. Därför förtjänar jag hammarslagen.

Ingen skam över den som gav mig tipset dock. Felet är mitt och ingen annans. Jag måste så klart kolla att det jag skriver är korrekt, innan jag gör det.

Och jag som i flera inlägg här klagat på andras felaktiga skriverier om tv-serier. Ja ja, den som sa det han var det.

Just ja - jag vill bara tillägga att jag fortfarande inte lyckats se om den aktuella scenen. Men flera tillförlitliga källor säger att han INTE är med, så nu tror jag på det.

4 Comments:

Blogger Oswald said...

Dumstruten är ju i huvdsak min. Borde också lära mig att dubbelkolla saker innan jag lägger kommentarer klockan 3 på natten..och brukar oftast göra det också.
men den här gången var jag för snabb och så blev det lite katastrof.
Sorry för strulet!
Ska hålla tyst nästa gång tills jag dubbelcheckat det jag babblar om...

Helt annan sak appropå ett tidigare inlägg (måste försöka vinna tillbaka lite trovärdighet här känner jag): Såg ni hur snyggt de lanserade en ringsignal i veckans CSI:NY? Trodde först de skulle göra en rysare igen, men nu fick de faktiskt in det i handlingen...

18 december, 2005 22:51  
Anonymous Anonym said...

Ta det lugnt, du hade kanske fel om en scen, men du har ju inte mördad nån. Det gäller att sätta saker och ting i sitt rätta perspektiv.

18 december, 2005 23:17  
Anonymous Anonym said...

Offer för min egen Våga Vägra CSI-kampanj sen flera år tillbaka måste jag fråga – hur lanserades den senaste ringsignalen i NY-upplagan då? Mycket nyfiken.

18 december, 2005 23:27  
Blogger 43 minuter said...

Pacino: oroa dig inte, jag har krupit fram ur vardagsrumshörnet nu och satt mig i tv-soffan istället, två timmar fick räcka. Men dumstruten sitter på tills jag går och lägger mig.

18 december, 2005 23:29  

Skicka en kommentar

<< Home