måndag, november 21, 2005

Tips för alla "Vita huset"-älskare

Isobel Hadley-Kamptz har gjort en väldigt ambitiös sammanställning av sina favoritavsnitt av "Vita huset" på sin blogg, väl värd att kolla in för alla som är svaga för en av tidernas bästa dramaserier. Mina kommentarer till listan? Tja, det går ju egentligen inte att klaga på innehållet, med en sådan avsnittsskatt blir det ju hårklyverier om vilka som ska få platsa och vilka som inte gör det.

Men två av mina favoritavsnitt återfinns inte:

'Commencement' från år fyra, avsnittet där Zoey kidnappas. Den sista kvarten är så vackert och suggestivt filmad/fotad/klippt att jag inte visste vart jag skulle ta vägen när jag såg det första gången.

'2162 votes', sista avsnittet av år sex, när demokraternas presidentvalskandidat ska utses på konventet. Santos avslutningstal gav känslosuckern i mig gåshud en masse.

Kolla in hennes lista här.

Ja, jag vet att bilden jag la in har några år på nacken. Men det känns ju helt naturligt i sammanhanget, det är ju ändå en retrospektiv det här handlar om.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Håller med att tempot i slutet av "Commencement" är alldeles underbart! Klipp från flera parallella händelser med musik som får det hela att smälta samman. Wow!
Personligen är jag annars väldigt svag för s01e06 - "MR. WILLIS OF OHIO" - där Donna känner sig lurad på överskottet, Toby läxar upp kongressledamöter med hjälp av konstitutionen, C.J. lär sig som folkräkningen och Josh reder ut påhoppet mot Zoey i baren. Sen finns ju alltid "20 HOURS IN AMERICA" och ... och ...

22 november, 2005 00:01  
Blogger ...grönvita sidan upp! said...

John Spencer är död.
Jag vet fan inte vad som finns att säga utöver det.

17 december, 2005 02:12  

Skicka en kommentar

<< Home