tisdag, januari 31, 2006

Vart sjutton ska de ta vägen nu då?

Weird Science skrev Kjell Häglund i morse ett inlägg om ett särdeles korkat telefonsamtal som Jack Bauer gjorde i gårdagens avsnitt av "24". Jag håller med, det var väldigt långt under världens främste superagents normala intelligensnivå, men precis som någon kommenterade - det är kanske sånt man får stå ut med i Jacks sällskap, storyn måste ju framåt på nåt sätt.

Den främsta frågan som cirklar runt i mitt huvud efter den senaste nagelbitarsittningen är: Hur i helvete ska de orka hålla det här tempot resten av säsongen? De sex första timmarna har varit som en ångvält (spoilervarning ahead) - vi har bjudits på ett presidentmord, en terroristattack, varit millimeter från något jag bara kan kalla en statskupp, två förrädare har redan avslöjats, Michelle är död, Tony ligger i koma (visserligen inte första gången...) och Chloe har nästan haft en pojkvän!

Missförstå mig inte, jag har älskat varje sekund, men frågan återstår: Hur i helvete ska de orka?