tisdag, september 20, 2005

Kort comeback för Lisa Kudrow

Det blev ingen långlivad comeback för Lisa Kudrow i HBO-serien "The comeback". Kanalen har nu meddelat att det inte blir någon andra säsong. Serien blev aldrig någon vidare succé för kanalen med låga tittarsiffror och relativt ljumma kritikeromdömen. Det sista avsnittet som sändes i början av september sågs av färre än en miljon tittare.

Det här visar än en gång att HBO:s dagsform inte riktigt är vad den varit. Kanalen har haft svårt att hitta nya framgångsrecept av digniteten "Sopranos", "Six feet under" och "Sex and the city". Visserligen går "Entourage" bra och "Rome" har efter en trevande start i mina ögon fått upp ångan och fick nyligen grönt ljus för en andra säsong, men kanalen känner helt klart pressen från andra kanaler, som höjt kvaliteten på sina dramaserier markant under 2000-talet.

Jag har i ärlighetens namn inte följt "The comeback" när den sänts i sommar, så jag ska inte yttra mig om dess kvaliteter.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Lisa Kudrow är ju inte särskilt rolig heller. Alla filmer hon är med i är rätt kass och hon är ju egetnligen en biroll i vänner snarare än en huvudroll.

20 september, 2005 11:16  
Anonymous Anonym said...

The Comeback var inte bara Lisa Kudrows eget verk, utan rentav hennes mästerverk. Den var sensationell. Problemet var att den var skriven "över tid", att så många poänger i serien var planterade för att knytas ihop, och inte - som många nog trodde - bara var utslängda på måfå.
The Comeback verkar komma på dvd i vinter och är ett måste-köp.
(Jag håller med om att Kudrow kanske var den tristaste i Vänner, och jag har inte gillat någon film jag sett henne i. Men The Comeback är... något helt annat!)

20 september, 2005 12:07  
Blogger Conan said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

22 september, 2005 22:30  
Blogger Conan said...

Jag har svårt att dela Kjells entusiasm - å andra sidan gav jag upp efter första avsnittet så jag fick inte skörda de där poängerna du nämner. Var inte heller så förtjust i Phoebe som kändes överflödig mot slutet av Friends, men i The Comeback kändes Kudrow anonym vilket var än värre. Ett smart upplägg som borde funkat, men jag tyckte det mest trampade vatten. Såg dock The Comeback dan efter Fat Actress så det kanske blev en överdos av självupptagna föredettingar i mockumentarymiljö?

22 september, 2005 22:32  
Anonymous Anonym said...

Conan, såg du alltså bara ett avsnitt av The Comeback? Men, alltså, jag var inte det minsta entusiastisk över piloten, tyckte för övrigt att Fat Actress var bätre då... men det fanns ett långt högre syfte med The Comeback, en kontnärlig plan som tyvärr var för ambitiös för sitt eget bästa. Serien hade behövt en jämnare start för att behålla publiken. Efter 3 avsnitt fattade man storheten, och sen bara växte den tills man kände att DETTA ÄR EN BLIVANDE BORTGLÖMD KLASSIKER under de 3 sista avsnitten. Finalepisoden var årets starkaste upplösning, Lost inberäknad. Fruktansvärt synd att så få fick uppleva det...

22 september, 2005 23:23  
Blogger Conan said...

Jo, såg bara piloten, men efter denna KANONAD av kärlek blir jag förstås extremt sugen att se resten!

23 september, 2005 13:36  

Skicka en kommentar

<< Home