måndag, september 19, 2005

En kort men symbolisk era går i graven

När jag startade 43 minuter i början av augusti inbillade jag mig att jag hade mycket tid över. Tid att analysera det jag ser på tv. Det visade sig vara fel. Efter att de första veckorna uppdaterat bloggen nästan dagligen har jag nu sjunkit till cirka två inlägg per vecka. Så ska det inte vara. Dessutom har nivån på de inlägg jag gjort blivit lägre, beroende på att jag känt tidspress när jag skrivit dem vilket inte gett nån möjlighet till eftertanke. Så ska det absolut inte vara.

Så jag har bestämt mig för att efter endast 43 dagar (det är härligt med siffersymbolik) ta min mats ur skolan. Jag låter bloggen ligga kvar en vecka till, och raderar den sedan lagom till 50-dagarsjubileet.

Det behövs bra texter om tv-drama på internet. Jag hoppas mycket på den nya versionen av Weird Science som Kjell Häglund utlovat. Hade jag tid skulle jag dra mitt strå till stacken. Men med ett heltidsjobb och ett par andra projekt som måste få högre prioritet känns det omöjligt. Att låta tv-tittandet få stryka på foten bara för att skriva om det jag ser är ju inte heller ett alternativ. So this is the end.

Till sist några snabba inlägg:

Dubbelpiloten för CBS nya sci fi-doftande serie "Threshold" var bra.

Första avsnittet av storsatsningen "Medicinmannen" som TV4 visar nästa vecka är riktigt taffligt och luktar lågbudget så det stänker om det.

I natt vann "Lost" en i mitt huvud ytterst välförtjänt Emmy för bästa dramaserie. På onsdag börjar säsong två på ABC. Jag längtar.

That's it.

10 Comments:

Blogger helena said...

Vad synd!
Men det var trevligt så länge det varade :)

19 september, 2005 11:55  
Anonymous Anonym said...

Jamen...vaf.. ;-)

Tack för de 43 dagarna i alla fall :-)

19 september, 2005 12:19  
Anonymous Anonym said...

Jag tycker att du ska omvärdera ditt beslut. Skippa finliret, skriv snabbt och enkelt. Bara att, på en svensk sajt, kunna läsa 3-4 subjektiva rader om t ex Threshold räcker längre än du tror. Personligen skulle jag verkligen sakna den "konkurrensen" nu när Weird Science snart kommer ut i en ny version och i snabbare tempo.

19 september, 2005 13:38  
Blogger Fredrik Adolvsson said...

Nooooooo!! Och då menar jag inte att Lost snodde dramaemmyn från SFU. Det här är en av mina favoritbloggar, bara titeln är svårslagen, och det är synd att se dig gå. Så lyssna på Kjell nu. Du kan ju fortfarande skriva ett och annat längre analyserande inlägg när du har tid och lust, men som han säger räcker lite mindre också långt ibland.

Och Kjell? Ser fram emot make-overn. Finns det någon tidsplan alls?

19 september, 2005 13:46  
Anonymous Anonym said...

Fredrik - egentligen är allt klart, nu ligger hela Weird Science på databas, vi har RSS feeds, en "blogg"-del (för snabbare uppdateringar) och "kommentatorspår" till alla inlägg. Men eftersom allt detta legat ute på "entreprenad" behöver art director Magnus se över finishen. Vi skickar ut nyhetsbrev så fort uppgraderingen blir officiell.

19 september, 2005 13:51  
Anonymous Anonym said...

och jag som just hittat hit för en vecka sedan...

19 september, 2005 15:24  
Anonymous Anonym said...

Gaah! Det var verkligen en tråkig nyhet. Jag tycker inte det är något problem med dem som postar sällan, kör man rss så ser man när någon uppdaterat och de andra struntar man i att läsa..

Ska kolla upp Threshold.

19 september, 2005 16:51  
Anonymous Anonym said...

Ja, kvalitet är viktigare än kvantitet. Uppdateringshysterin som råder bland bloggar är något som nästan bara fungerar för opersonliga nyheter och sådana som gör kortare saker.

19 september, 2005 18:08  
Blogger Conan said...

Doh! Glöm det där med uppdatering varje dag, hellre ett inlägg då och då när du har tid än inget alls. Har läst bloggen med stort nöje, det vore otroligt ledsamt om du redan la av. Gaska upp dig nu.

19 september, 2005 19:26  
Blogger John Eje Thelin said...

Dude, no way!

Det räcker med ett inlägg i veckan, men lägg inte ned och radera inte, för helvete.

23 september, 2005 06:57  

Skicka en kommentar

<< Home