söndag, augusti 28, 2005

Långtråkig väntan på amerikansk tv-höst

Åh, detta känns som några av de tråkigaste veckorna på året för en tv-fanatiker. Luften står stilla inför den amerikanska höstsäsongen, som fortfarande ligger några veckor fram i tiden. Visserligen har man då tid att kolla ikapp serier man inte hunnit se under säsongerna ("Boston legal" ligger och väntar på mig, jag har helt enkelt inte haft tid att följa den tidigare, men snart så), men det är ändå en långsam tid, fylld av förväntan och ovisshet.

I kväll startar visserligen HBO:s nya historiska storsatsning "Rome", som enligt förhandsrapporterna lovar rätt gott. Men det är ändå en klen tröst. Kan det inte vara runt den 20 september snart, när allt brakar loss på allvar? Det har visserligen varit en helt okej sommarsäsong, men det är nog nu. Snälla klocka gå fortare.

11 Comments:

Blogger Simon said...

va? Inte ett ord om "Lost"?

28 augusti, 2005 19:36  
Anonymous Anonym said...

Jag förstår inte riktigt hur man ska överleva till den 13:e då några serier har säsongsstart.

Du har till den 27 september ifall du känner för att se ikapp Boston Legal innan säsong ett fortsätter.

28 augusti, 2005 20:22  
Blogger 43 minuter said...

Jag förstår inte vad det är jag ska skriva om "Lost"? Förutom att jag längtar till den 21 september så att man äntligen kan få se vad som finns i botten på den där jäkla luckan.

28 augusti, 2005 20:47  
Anonymous Anonym said...

Hey, följer du inte Rescue Me? It's Always Sunny in Philadelphia? Starved? Entourage? The Comeback? Wanted? Beautiful People? Jag älskar mid-season TV...

28 augusti, 2005 21:19  
Blogger 43 minuter said...

Jag såg de första avsnitten av "Rescue me" förra sommaren, men fastnade aldrig, främst för att jag har svårt för Dennis Leary tror jag. "Wanted" ser jag med stor behållning, likaså "Entourage". "Starved" och "The comeback" har jag inte lyckats pressa in i tidsschemat, men så är jag ärligt talat inte så mycket för komediserier heller, vilket nog bidragit till den prioriteringen.

28 augusti, 2005 22:14  
Anonymous Anonym said...

vad har varit bra med sommarsäsongen?

28 augusti, 2005 22:57  
Anonymous Anonym said...

Men om du gillar Entourage fattar jag inte varför du undviker The Comeback. De är väldigt besläktade. Och fejden mellan Lisa Kudrow och manusförfattarmonstret Paulie G är årets viktigaste mobbing-tv.

29 augusti, 2005 13:12  
Blogger 43 minuter said...

Viktigaste mobbing-tv? Jag förstår inte riktigt varför det skulle vara viktigt överhuvudtaget.

Jag har inte sett "The comeback" för att jag inte tyckt mig ha tid till det. Men jag kanske borde omprioritera.

29 augusti, 2005 15:15  
Anonymous Anonym said...

haha, nej, du måste se för att fatta. Jag är principiell motståndare till allt var reality-mobbing heter, detta är något heeeelt annat. Förlåt om jag ledde tanken fel. Paulie G är manusförfattare till den fiktiva, hyperkommersiella sitcomen i serien, och han avskyr att Lisa Kudrows comebackande föredettting öht fått en roll av producenterna. Deras relation är årets mest hisnande komedi-tv om man frågar mig. Curb Your Enthusiasm-klass.

29 augusti, 2005 15:34  
Anonymous Anonym said...

Är hur glad som helst över att säsongen inte startat än. Har hur många serier som helst att komma ifatt. Lost, Desperate Housewifes, Alias, Arrested Development, Stargate Atlantis, Entourage, Will & Grace... you name it.

30 augusti, 2005 17:55  
Anonymous Anonym said...

Prison Break! Mäktig inledning.

31 augusti, 2005 09:04  

Skicka en kommentar

<< Home