lördag, augusti 13, 2005

"Musikbyrån" hallå!

Besökte "Allsång på Debaser" här i Stockholm i går kväll. Och när jag stod i den genomsvettiga folkmassans mitt och skrålade mig fördärvad till Oasis "Champagne supernova" med allsångshäftet i näven, så slog det mig att det är väldigt konstigt att inte SVT:s "Musikbyrån" sprattlat till liv i sommarregnet och gjort en upptagning från ett av de här arrangemangen. För jag tror att det skulle ha suttit som en smäck för sändning om en månad eller så. Jag är inte mycket för masspsykoser vanligen, men herregud så många tindrande 70-talistögon det fanns där inne i natt, mina inbegripna. Och trycket som uppstod när Andreas "Popsicle" Mattsson dök upp på scenen som hemlig gäst och drämde av örhänget "Not forever" med Weeping Willows som kompband – god almighty!

Men "Musikbyrån" har vad jag vet inte varit på plats, och nattens allsång var den sista. Kanske är Debasers lokal lite för illa anpassad för tv, och kanske har arrangemanget varit en smula för kaotiskt, eller så har de bara inte tänkt på det. Men snacka om att bygga för framtiden. SVT skulle ju ha säkrat allsångens vara i rutan för 50 år framåt om man införlivade popnördarna redan nu. Och Håkan Hellström är ju gjuten som brygga mellan programmen. Bara en sån sak.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är klart att det pratats om Allsången på MB-redaktionen. Några av oss har t.o.m. varit där. Men vi har haft semester vi också. Just den här helgen passade det illa. Alla reportrar ute i fält på annan plats. Tyvärr. Fast det var kul. Det var det.

13 augusti, 2005 19:04  
Blogger John Eje Thelin said...

Det är inte helt oväntat att sånt som Oasis passar för allsång, egentligen.

De har egentlgien samma simpla harmisar och tonalitet som det mesta som det allsångas till på Skansen.

Utöver det är det bara grabbig "attityd", och den borde fler ha sett igenom vid det här laget.

15 augusti, 2005 18:49  

Skicka en kommentar

<< Home