onsdag, mars 01, 2006

1973 även 2007

Åh vad glad jag är över att det inte blev något riktigt slut på BBC-serien "Life on Mars", utan att Sam Tyler kommer att fortsätta jaga bovar år 1973 även 2007. Årets vackraste, smartaste och på vissa sätt sorgligaste tv-serie får en fortsättning, och ingen är gladare än jag. Nu hoppas jag bara att SVT meddelar att de köpt in serien snart också, så att jag kan se den igen utan att behöva sitta på absolut helspänn för att tyda den ibland helt hopplösa Manchesterdialekten.

Häromdagen skrev jag i en kommentar på Weird Science att jag höll med Kjell Häglund om att den kortlivade och underskattade serien "LAX" hade senare års bästa förtexter. Jag tar tillbaka det nu. "Life on Mars" är snyggare. Jag får rysningar varje gång jag ser introt. Tack BBC.

4 Comments:

Blogger carina said...

Jag såg precis sista avsnittet och blev lika sur över hur det slutade innan dom talade om att dom kommer tillbaka med en ny säsong.
Nu är jag bara glad.

03 mars, 2006 19:20  
Blogger carina said...

Jag menade att jag blev lite sur över hur det slutade, inte lika sur... *ler*

03 mars, 2006 19:21  
Anonymous Anonym said...

Jag vart nog lite besviken.
Det kändes som om ett "closure" behövdes för att jag skulle ge serien 5 istället för 4.5.

Jaja, en suverän brittisk serie (som vanligt) var det och jag måste väl erkänna att jag ser fram emot en fortsättning.

08 mars, 2006 13:19  
Anonymous Anonym said...

Ja, troligen sa det ar

19 mars, 2010 01:07  

Skicka en kommentar

<< Home