fredag, mars 10, 2006

En snabb midseason-sammanfattning

Oj vad lite bloggtid jag har kunnat avsätta den här veckan, det är nästan genant. Men what the heck, det handlar ju bara om tv! Det är ju inte som att världen står och faller med min tystnad. Vacklar en smula kanske javisst, men i den mån det bör talas om fallhöjd pratar vi nog centimetrar.

I vilket fall som helst - jag vill ju visa att jag är med i matchen någorlunda i alla fall. Så här ser min korta nya midseasonsummering ut:

"Conviction" (NBC): Förbannat träigt om åklagare i New York. Inte direkt tråkigt eller dåligt, men det känns inte som om formatet utvecklats ett dyft på två decennier. Och snälla, kan någon förklara för mig vad kvinnor påstås se i Eric Balfour? Jag tycker att han är något av det fulaste som gått i ett par skor. Att han ska föreställa en womanizer är ju bara löjligt.

"Free ride" (Fox): Jag älskar återvändarteman. Det gör att jag tycker att "Free ride" om en kille som efter misslyckade collegestudier återvänder hem till sin lilla håla där livet fortsatt utan honom och inget har förändrats (eller?) håller. Fast förstaavsnittet var ganska vingligt. Men som sagt - jag är svag för såna här berättelser.

"The unit" (CBS): David Mamets nya militärserie med Dennis "världens bäste tv-president" Haysbert i huvudrollen lämnade mig tyvärr som ett stort frågetecken efter piloten. Inhamrandet av de traditionella könsrollerna är säkerligen väldigt korrekta så till vida att det nog är så där det går till på en amerikansk militärbas där maken åker ut på farliga uppdrag för att rädda demokratin undan terrorism och fruarna står hemma vid spisen och stoiskt står upp för sin make och i förlängningen den amerikanska drömmen eller nåt sånt (oj vilken lång mening!) - men det berörde mig inte. Men jag ger det några fler avsnitt innan jag lägger ner.

"Sons and daughters" (ABC): Har inte hunnit se dubbelpiloten ännu, men alla andra verkar gilla den här serien mest av de senaste veckornas nykomlingar, så jag har vissa förväntningar.

Och nu - ajöss så länge.

8 Comments:

Blogger Eveliina Kokko said...

tjejer gillar eric balfour för att han är fulsnygg. alltså inte helt oåtkommlig.inom räckhåll. egentligen ser han ju rätt vanlig ut men de tjejer jag känner som gillar honom ger uttryck för det här. och så har han nog lite utstrålning också. tilläggas bör att jag inte tycker han är särskilt snygg och ställt mig samma fråga som du men alltså börjat resonera lite så här och tror att min förklaring måste vara den enda rimliga.

10 mars, 2006 20:11  
Blogger karin said...

håller med eveliina. dessutom har ju eric balfour haft den goda smaken att dyka upp i buffy och six feet under - killen känner uppenbarligen igen kvalitets-tv när han ser det.

11 mars, 2006 09:44  
Blogger Andreas said...

Convictions: Riktigt ointressant. Ytterliggare en serie löst affilierad med "Law and Order" franchisen som faller platt.

The Unit: trist.

Sons & Daughters: Faktiskt riktigt intressant, denna kommer jag fortsätta titta på.

Free Ride: inte sett än.

11 mars, 2006 14:02  
Blogger Andreas said...

Free Ride: .. grymt rolig =) ...

11 mars, 2006 14:12  
Anonymous Anonym said...

yabosid// weirdscience.se har suveräna analyser av både "Free ride" och "Sons &daughters"! Båda serierna är mycket bra, inte bara "roliga" utan med mycket hjärta och intellegenta vardagsobesrvationer.
Har du en egen tv-blogg på gång??

11 mars, 2006 16:51  
Anonymous Anonym said...

har hatat eric balfour sen claire i six feet under oförklarligt tyckt att tjommen var cool.

12 mars, 2006 14:14  
Anonymous Anonym said...

Oj! David Mamet gör tvserie. Måste man ju spana in. Även om han är hopplöst ojämn.

15 mars, 2006 08:34  
Blogger Andreas said...

.. efter 4 avsnitt av Sons & Daughters har jag tröttnat.

Free Ride hänger fortfarande kvar dock, .. andra avsnittet var pinsamt roligt =)

15 mars, 2006 18:07  

Skicka en kommentar

<< Home