torsdag, mars 02, 2006

Donna + Josh MÅSTE bli = sant

Åh vad jag har längtat efter att vi i slutscenerna av "Vita huset" äntligen ska få se Josh och Donna bli ihop. Jag har räknat benhårt med att det inte kan gå på något annat sätt. Sju år av trånande, blickar av kärlek och gnabb, gnabb, gnabb. Skulle det kunna sluta på något annat sätt än att de äntligen får varandra? FÅR det sluta på något annat sätt än att de får varandra?

Well, efter gårdagens definitiva besked om att en hel drös skådisar från förr ska återkomma i slutavsnitten, så är jag inte så säker längre. För även om Rob Lowes medverkan så klart är den stora nyheten, så berör Mary-Louise Parkers återinträde som Amy Gardner, samt Marlee Matlins som Joey Lucas, mig djupare. För vad kan de tänkas ha där att göra nu igen, förutom att sätta käppar i hjulet för turturduvorna?

Missförstå mig inte, jag avgudar Parker, och Matlins porträtt av den döva Lucas har alltid varit klockrent och högst älskvärt, men TÄNK om manusförfattarna tänker jävlas med oss, tänk om ett gemensamt återinträde av de tre damerna i Joshs liv rör till det så grundligt i den stackars förvirrade mannens skalle att allt går åt skogen? Jag kan se det framför mig - jag kan se hur den redan sönderstressade, långt över gränsen gångne valkampanjsledaren på valkvällen totalt bryter ihop när Donna, Amy och Joey leker honom rakt ner i vansinnet.

Det kommer självklart att bli stor underhållning. Det kan faktiskt bli hur fantastiskt som helst. Men hörru John Wells, jag lovar att svär att jag aldrig ska vila förrän jag hittat var du bor om du INTE ser till att Josh och Donna blir ihop när "Vita husets" sista eftertexter rullar.

5 Comments:

Blogger ...grönvita sidan upp! said...

Du kan nog sitta lugnt.
Men if all else fails får väl Sorkin skyffla över Janel Moloney till "Studio 60". Hon gjorde ju ett inhopp i "Sports Night" också, så det är ingen högoddsare att hon förr eller senare dyker upp där i någon form.

Fast visst ska det bli spännande att följa just Joshs storyline till slutet, särskilt med tanke på att de kommande avsnitten även - tyvärr - ju behandlar Leos död.

Blir fortfarande sorgsen varje gång jag ser John Spencer levande och McGarrysk.

02 mars, 2006 12:48  
Blogger Konrad Olsson said...

Nån som vet när återstående avsnitt av säsong 7 börjar sändas?

02 mars, 2006 13:30  
Blogger Fredrik Bojerud said...

Nästa episod kommer den 12 mars i USA.

Saxat från TV.com:

Sunday March 12, 2006
The Cold
After the near-nuclear disaster at the power plant the polls show surprising, or maybe not so surprising, results for both candidates. The Vinick camps gears up for backlash while the Santos camps hopes for cause to celebrate. Meanwhile Bartlet is still trying to keep the situation in Central Asia under control.

02 mars, 2006 17:05  
Blogger Konrad Olsson said...

Tack Fredrik!

03 mars, 2006 13:27  
Anonymous Anonym said...

.............Jag vill också att de ska bli ihop!
Och tycker det är hemskt att se Leo kämpa med en hjärtinfarkt, när han senare faktiskt dog av en. Eftersom han i verkligheten haft en tidigare tycker jag inte det skulle ha skrivits in i rollen. Han kunde ha fått någon annan åkomma.
Matlin är en kanonskådis. Minns hennes första film och vilket starkt intryck hon gjorde.

03 mars, 2006 19:46  

Skicka en kommentar

<< Home