lördag, mars 18, 2006

Träda

Det har blivit dags igen. Jag har beslutat mig för att göra slut med 43 minuter. Redan i september gjorde jag ju ett halvhjärtat försök som jag gav upp efter bara någon dag. Nu är det alltså dags igen.

Men vis av erfarenheten så handlar inte det här om en nedläggning. Istället väljer jag att kalla det träda. Jag tänker fortsätta kolla lika mycket på tv. Jag tänker fortsätta att konsumera lika många texter om tv. Men jag tänker göra det i ensamhet tills jag känner mig redo att pränta ner mina intryck igen.

Varför? Tja, trots att jag kanske inte uppdaterar min blogg dagligen längre, så tänker jag på den ständigt känns det som. Och jag orkar helt enkelt inte tänka på ett tag. Inte på bloggen. Därför kommer jag inte att låta såsen stå och småputtra, jag stänger av spisen istället och drar ur sladden också. Det gäller ju att vara på den säkra sidan. Och det är jag den här gången. Säker alltså.

Det kan röra sig om två månader, det kan handla om fyra. Inte så mycket mer tror jag, men heller troligen inte särskilt mycket mindre.

Ta hand om er där ute. Själv tänker jag fira in trädan med det rykande färska "Prison break"-avsnitt som sänds först på måndag på Fox, samt veckans "The OC", "My name is Earl", "Cityakuten", "In justice" och "Sons and daughters". Det kommer att bli en härlig lördag.

Oj, det regnar faktiskt lite utanför mitt fönster. Betyder det att det kommer att bli vår i år också?

60 Comments:

Anonymous Anonym said...

Stort tack för de inlägg du trots allt har gjort! Väldigt kul att följa din blogg. Jag hoppas vi får se fler utav dom i framtiden!

18 mars, 2006 14:40  
Anonymous Anonym said...

:´-(

18 mars, 2006 14:40  
Blogger Conan said...

Jag säger som förra gången: tråkigt, tråkigt! Men ett uppehåll kan säkert göra gott. Känner alltför väl igen den rätt jobbiga bloggstress som drabbar en efter bara några dagars inaktivitet.

Men det blir tomt efter dig. Sköt om dig så ses vi igen när peppen återvänt.

18 mars, 2006 15:06  
Anonymous Anonym said...

Ha det så bra framför tv:n! Hoppas vi ses igen. :)

18 mars, 2006 15:12  
Blogger Måns said...

Instämmer med tidigare kommentarer.
Jättetrist. Hoppas att du dyker upp igen när inspirationen återvänder.

18 mars, 2006 15:15  
Anonymous Anonym said...

Kom snart tillbaka. Jag ser fram emot det.

18 mars, 2006 15:21  
Anonymous Anonym said...

Har svårt att sätta fingret på vad jag tycker så mycket om med den här bloggen. En sak är nog att du gång på gång tar upp serier jag själv uppskattar. Du har en bra ton och kritiserar utan att besserwissa, någonting som man inte stöter på ofta på nätet. Hoppas verkligen att du finner inspiration igen, tack för allt så långt...

18 mars, 2006 16:03  
Anonymous Anonym said...

Nej! du är ju min GURU! vem ska nu guida mig i tv djungeln!...

18 mars, 2006 18:03  
Anonymous Anonym said...

Nej! du är ju min GURU! vem ska nu guida mig i tv djungeln!...

18 mars, 2006 18:04  
Blogger Fredrik Bojerud said...

Tack för inspirationen så här långt.

På återseende!

18 mars, 2006 18:06  
Blogger karin said...

trist - jag blir glad av din tv-nördighet. jag ser i vilket fall fram emot återkomsten.

18 mars, 2006 19:28  
Anonymous Anonym said...

Jippi!

Nu kan du komma tillbaka om fyra månader och ha massa inspirerande saker att berätta för oss igen. Ingen idé att halvskriva tomgångtexter för att fansen ska bli nöjda.

Alla kan inte hålla samma takt som Kjell Häglund, right? Kunskapen tar ju - för de flesta av oss - slut.

19 mars, 2006 00:15  
Anonymous Anonym said...

Du blir saknad, men vi håller kontakten! Jag hör av mig.
Och jag hoppas att din vila inte nödvändigtvis innefattar kommentartrådarna på weirdscience.se, där du alltid är varmt välkommen!

19 mars, 2006 03:13  
Anonymous Anonym said...

Vad ledsen jag blir men tack för alla inspirerande texter som ledit till nya TV-bekantskaper och insikter. Välkommen tillbaka!

19 mars, 2006 07:47  
Anonymous Anonym said...

Ja, bara det inte blir för länge.

19 mars, 2006 08:32  
Blogger Hanna Gustafsson said...

Vad tråkigt att höra, men en blogg-hiatus är ju som du skriver inte en nedläggning. ser fram emot när du är tillbaka igen.:)

19 mars, 2006 08:36  
Anonymous Anonym said...

Tråkigt, precis när jag "upptäckt" din blogg (och gillat det du skriver) :(

19 mars, 2006 20:30  
Blogger carina said...

Väldigt tråkigt att du försvinner ett tag men jag förstår dig...
Du kommer dock bli saknad...

19 mars, 2006 22:12  
Anonymous Anonym said...

Tråkigt, men ändå förståeligt. Ha det bra och välkommen tillbaks :-)

20 mars, 2006 10:55  
Anonymous Anonym said...

Tradigt, men du förtjänar en vila. Kom snart tillbaks med nya tv-tips.

20 mars, 2006 13:01  
Blogger ...grönvita sidan upp! said...

Men vad i helv...
...ska jag verkligen behöva göra det själv? Starta upp den där tv-bloggen jag VERKLIGEN INTE HAR TID MED?

Avvaktar lite i hopp om att abstinensen blir för stor. Och lusläser Weird Science och TWoP så länge.

20 mars, 2006 13:46  
Anonymous Anonym said...

Skittrist att du gör uppehåll. Men vi förstår dig väldigt väl. Vi på Filmomat är också lite, tja, trötta just nu.
Men vi ser fram emot din comeback!

20 mars, 2006 22:23  
Blogger Anders Eriksson said...

I den b ästa av världar innebär detta att det växer fram nya, svenska bloggar som tar TV-mediet på lika stort allvar (nej, jag har inte missat att det redan finns andra).

Hoppas du återfår inspirationen. Dem här bloggen etablerade sig snabbt som en personlig favorit, och har fortsatt att vara så.

21 mars, 2006 23:12  
Blogger Niklas said...

Jag kommer inte att acceptera din distansiering från bloggen innan du har skrivit om Deadwood och när denna serie ska komma åter.

22 mars, 2006 12:32  
Anonymous Anonym said...

Hoppas bloggen kommer tillbaka snart!

22 mars, 2006 15:47  
Anonymous Anonym said...

Ser fram emot återkomsten av 43 minuter...

22 mars, 2006 17:31  
Anonymous Anonym said...

Hmm, vad tråkigt. Uppskattar din blogg. Hoppas du vilar upp dig fort och återkommer med nya krafter :)

23 mars, 2006 21:11  
Anonymous Anonym said...

hej, tänkte bara säga att jag äntligen, äntligen tagit mig för att titta på star trek-avsnittet. stort tack! det är makalöst. inte minst "he is obviously chinese*-scnenen är fantastisk.

23 mars, 2006 21:57  
Anonymous Anonym said...

Med så här många värmande kommentarer så hoppas jag att du får extra inspiration så att uppehållet inte blir alltför långt.

25 mars, 2006 14:26  
Blogger Henke said...

Nu får du ta dig samman och komma tillbaks. Saknar verkligen den här bloggen. Finns ju ingen annan som har samma stil och innehåll.

Snälla?

28 mars, 2006 00:13  
Anonymous Anonym said...

Verkligen trist. Finns det någon möjlighet att signa upp sig på någon lista så man får en liten notifiering när du börjar skriva igen?

30 mars, 2006 10:00  
Blogger Konrad Olsson said...

One down – one to go?

18 april, 2006 23:19  
Anonymous Anonym said...

..............Bloggen är till för dig och inte du för bloggen, så gör PRECIS som du vill! Jag tackar för alla intressanta inlägg jag hittat här och önskar dig ett långt härligt sommarlov och mycket roligt TV-tittande – utan baktankar på att blogga.

12 maj, 2006 09:14  
Anonymous Anonym said...

Jag går fortfarande in dagligen på den här bloggen i förhoppningen att trädan skall ta slut. Finns det nån chans till det...? :-)

04 oktober, 2006 10:48  
Anonymous Anonym said...

Battlestar Galactica-premiären kändes som det perfekta tillfället för ett uppvaknande, men icket ... :(

Drygt att tvingas läsa engelskspråkiga bloggar för att få intelligenta synpunkter på världens bästa tv-serie. Särskilt nu när säsongspremiären var så fantastisk - man kan liksom inte få nog av analyser!

09 oktober, 2006 00:08  
Anonymous Anonym said...

Ja, detta måste vara en av sverige populäraste inaktiva bloggar... :)

10 oktober, 2006 21:52  
Anonymous Anonym said...

d00d3n: har du några engelskspråkiga bloggar att rekommendera? :-)

31 oktober, 2006 11:51  
Blogger Eva-L said...

Hej allihopa! Fortfarande inget nytt alltså...

06 november, 2006 11:32  
Blogger micke said...

Neeej kom tillbaxs. Jag är 24 fan och behöver dig. vi kan jobba tillsammans;)

15 november, 2006 02:47  
Anonymous Anonym said...

God Jul och Gott Nytt år!

29 december, 2006 16:07  
Anonymous Anonym said...

God Jul och Gott Nytt år!

29 december, 2006 16:07  
Anonymous Anonym said...

Jag tycks vara en bland många som regelbundet går in här och hoppas få läsa nya intressanta, initierade, inte sällan roliga poster om mediet nr. 1: TV. Din blogg blev genast en favorit för undertecknad, som inte sett någon motsvarighet i Sverige. "Det dräller av bra TV, men få skriver om det", står det högst upp på denna sida och det är väl bara att instämma med tillägget att 43 minuter utgjorde ett undantag, en oas i öknen. Däruppe står också "Dags för förändring" - precis, dags för den här bloggen att åter vakna till liv. Undertecknad sänder vänliga hälsningar till bloggaren och hoppas denne har det bra oavsett om han har för avsikt att starta upp bloggen eller ej ;-)

09 januari, 2007 15:59  
Anonymous Anonym said...

ja, kom tillbaka! Ny säsong av 24, Lost & Prison är snart tillbaka efter uppehållet. Det blir en kul vår!

16 januari, 2007 11:51  
Anonymous Anonym said...

Du kan inte lägga av nu. Jag har ju precis upptäckt den här bloggen. En gång i veckan kan du väl skriva något?

14 april, 2007 15:44  
Blogger Fredrik Adolvsson said...

paradigm: Nu? Det var roligt, det var ju ett år efter sista inlägget.

Och jag inser att det är många månader sen senaste kommentaren. Men ibland, emellanåt, tittar man hit ändå. Av hopplöst hopp och lite längtan.

31 augusti, 2007 11:46  
Blogger carina said...

Nähä... ingen återuppståndelse idag heller...

27 september, 2007 00:03  
Anonymous Anonym said...

Kom tillbaks!

21 oktober, 2007 13:06  
Anonymous Anonym said...

Jag vet inte vad ni andra säger, men nu börjar den här väntan faktiskt kännas lite tröstlös..

Synd.

31 mars, 2008 18:38  
Blogger carina said...

@tumde: Jag ger nog inte upp förrän bloggen är borttagen helt och hållet.

21 maj, 2008 13:09  
Anonymous Anonym said...

@carina: Inte jag heller!

06 juni, 2008 19:58  
Anonymous Anonym said...

Bra Carina, det finns de som håller ut.. :)

10 juni, 2008 17:09  
Anonymous Anonym said...

/me väntar fortfarande tålmodigt ;)

24 juli, 2008 19:14  
Anonymous Anonym said...

ibland vaknar jag om natten, som efter en mardröm, och ropar ångestfyllt av saknad efter 43 minuter

men aldrig stillas min ångest

aldrig

och jag fortsätter ändå hopplöst hoppas på en återkomst

05 februari, 2009 00:37  
Blogger DanielM said...

Trädan över snart?

12 februari, 2009 02:42  
Anonymous Anonym said...

Hej, är ditt bloggande fortfarande i träda? Gillade din blogg och vore självklart roligt om du kom tillbaka, men förstår om du inte har tid/ork!

22 februari, 2009 01:15  
Blogger Fredrik Adolvsson said...

Jag tycker det vore trist om det inte kommer åtminstone en kommentar per år som uttrycker önskan och förhoppning om återkomst.

Jag kan stå för 2009.

Okej? Okej.

21 april, 2009 18:12  
Anonymous Anonym said...

Vad tyckte du om nya Star Trek-filmen?

11 maj, 2009 21:00  
Anonymous Anonym said...

Nu drar ju tv-hösten igång igen, och en gnutta hopp har åter infunnit sig om att bloggen ska komma tillbaka *hoppas*

09 september, 2009 10:20  
Blogger Fredrik Adolvsson said...

Still missing you.

10 mars, 2010 15:12  
Anonymous Anonym said...

Bästa TV-bloggen. Kom tillbaka!!!

03 oktober, 2011 10:37  

Skicka en kommentar

<< Home