måndag, oktober 17, 2005

Länktips för tv-törstande

Eftersom jag den senaste tiden varit, och troligen kommer att fortsätta vara, en smula dålig på att skriva nya inlägg på 43 minuter, så tänkte jag ge några länktips på en del amerikanska tv-bloggar och sajter som jag läser kontinuerligt.

Bäst i klassen tycker jag att Tv Squad är. Initierat, utförligt och ofta en uppsjö av kommentarer till alla inlägg. De är lite motsägelsefulla ibland eftersom en recensent ena veckan höjer sci fi-serien "Surface" till skyarna och veckan därefter sågar en annan recensent den längs fotknölarna, men å andra sidan är det ju bra att olika sidor av myntet får komma till tals.

Andra sjysta tv-bloggar tycker jag att Tv Tattle, Teevee, Laurel's tv picks och Tvgasm är. En del av dem (främst Tvgasm) skriver tyvärr en hel del om olika sorters dokusåpor också, men man måste ju inte läsa de inläggen...

Sajter som förtjänar att uppmärksammas utanför bloggsfären finns så klart också. Bästa tv-sajten rent generellt tycker jag Zap2it är. Ständigt aktuella nyheter, och krönikören Tv gal är alltid läsvärd på måndagsmorgonen. Jag brukar även läsa Washington Posts tv-krönikör Lisa de Moraes och USA Todays Robert Bianco.

Jag är övertygad om att jag har missat en del, och att det säkert finns kalasbra sajter där ute som jag inte ens vet existerar. Tipsa gärna om dem i sånt fall.

1 Comments:

Anonymous tumde said...

Tack för länkarna, tv squad var en ny favorit. Välskrivet och roligt, samt ofta uppdaterat. Nästan som 43 minuter. Nåja, 2 av 3 är ju inte så dåligt.

18 oktober, 2005 20:39  

Skicka en kommentar

<< Home